Nejasná zpráva o stavu FD v Čechách

Jelikož jsem byl požádán pár jedinci ( přesně dvěma ) o určité shrnutí letošní sezóny, činím tak tedy teď, než zalezu do práce a nebudu mít už na nic čas. Prezident USA předkládá Zprávu o stavu unie Kongresu, tak trenér bude tedy taky! Budu samozřejmě jak je mým dobrým zvykem brutálně upřímnej a jako obvykle velice přísnej. Na tomto místě si dovolím malou vysvětlivku, abych předešel nějakým nedorozuměním. Když Trenér napíše, že nešťastník visí jak pytel hoven, nebo že má nejspíš v hlavě asi nasráno, tak to nemyslí zle a určitě ne tak, že si o jedinci myslí, že je pytel hoven. Komentuju čistě počínání na lodi a pouze optikou závodního jachtaře. Někdo má FD pro radost a závody jsou pouze kulturní záležitost a i tenhle přístup je fajn. Budu postupovat posádku po posádce podle MČR.

Co se týká ALT, tak bohužel z rozličných důvodů nám slábne účast na našich závodech a je to škoda. Ale nevidím žádnou možnost ovlivňovat a přemlouvat majitele lodí k účasti na těch pár závodech u nás. Nejspíš závodit nechtějí a ty důvody jsou různý. Pro zbytek flotily z toho vyplývá více se orientovat na zahraniční regaty – i v blízkém okolí se jede mnoho závodů pro všechny výkonnostní skupiny a jak bude znám term. kalendář v Německu, tak vypíšu co je zajímavý. Za ty roky jsme skoro všechno zkusili.

Co je senzační, je závod MČR na Nechranicích. Před třema čtyřma rokama jsme si dali za cíl vytvořit u nás regatu, na kterou budou rádi jezdit všichni a budou se k nám vracet. No a máme tady bezvadnej závod už i s výbornou konkurencí a to je věc naprosto u nás ojedinělá. Tady mám na mysli porovnání s ostatníma třídama v ČR a kromě teda FD, jiné třídy na svoje závody lodě z venku dostanou spíš sporadicky a rozhodně žádný kabrňáky…

 

CZE 21 Kormidelník na jaře výrazně zhubnul a celá posádka hodně přidala na fyzičce. Asi tak o sto procent. Vydařil se jarní tréning na Gardě a z toho pak po zbytek sezóny žijem. Výsledkově to byla pro nás úspěšná sezóna a vyjma trapnýho vystoupení v Kielu a takovýho upocenýho při MS za nás dobrý. Zlepšit jízdu ve slabém větru ( kterej nás ale vůbec nebaví ) bude nezbytnost, jestli chceme něco jet na ME nebo MS.

CZE 9 Tak tady nevím. Dva závody do roka není mnoho. Trénink naprostá nula. Chlapíci díky svojí minulosti a šikovnosti jedou pořád moc dobře, v obou případech kdy byli připuštěni vlastně vyhráli, protože loď trenéra se nesmí předjíždět! Ale je to škoda, léta běží a jak sám kormidelník vtipně poznamenal – „rubáš nemá kapsy“. Doporučuju napsat na záď jejich nové lodi a začít zase trochu jezdit. V opačném případě detekovat sabotéra, posadit na čas na břeh do ušáku a nahradit mladším koněm…

CZE 11 Jejich sezónou se táhne jak červená nit jeden zásadní leitmotiv. Těsně po startu první rozjížďky v sezóně přesekli špicí soupeřovic kosáka a pak v trendu všelijakých kolizí, karambolů, nadávek a porůznu točených penalt se prokousali až k závěru sezóny, kdy se rozhodli utopit Komára… Tak to nic moc. Nejspíš bídná fyzička má za následek špatnou konkurenceschopnost v silnějším poryvovém větru a letos i výrazně ubrali na šikovnosti ve slabém. Jediný pozitivum je pěkná rychlost s balónem, ale to často na nápravu škod po první stoupačce nestačí. Tak doufejme že ten sestupný trend otočí nějaká změna ve vybavení, co se snad chystá.

CZE 23 Na váhu ! A běhat kolem Bezdreva a běhat! A NEŽRAT ! Deset kilo dolů a ta loď bude naprosto jiná. Určitě doporučuju s lodí co používá taky BM Sails ( asi s námi ) den tréninku a dotrimovat ten vršek. Nestoupavost lodi při MČR byla hrozná. Konečně výjezd ven na závody a tam myslím prima. Doufám, že příští sezónu se kluci do toho zase opřou a budou ozdobu peletonu!

Další v pořadí byl Kamil Komár. Kdysi jsem v nějaký reportáži napsal něco ve smyslu, že Kamil nemá talent. Omyl. Nějakej talent tam být musí. Marc si Komára moc pochvaloval a to má přátelé vysoko laťku, neboť letos nějaký závody jezdil s Olympijským kosatníkem Manfredem! A i na fotkách nebo videu to vypadá velmi dobře. Dokonce si myslím, že Kamila díky jeho němčině příští sezónu uvidíme v různých závodech pod plachtama označenýma GER. A to je dobře, je tady kosatník co může naskočit a jet hned na slušný úrovni. Ale umí i zasednout ke kniplu, ale tam je to spíš v tý rovině „pro radost“.

CZE 7 Pro mně opravdu záhada. Hoši mají všechno potřebné pro ježdění na nejvyšší úrovni. Jak se vyhrávaj velký regaty ze svých předchozích období taky vědí a pak jedou takovou tužku? Kolikrát si říkám, jestli je to vůbec možný se tam takhle motat. Loni v Rakousku naznačili, že jsou docela lišáci, když moc nefouká, ale jak trochu přidá…A vůbec nechoděj na rady k trenérovi, pak to takhle vypadá! Ale co mi snad nejvíc rozbilo – když se dočtu že ten zadní specialista se přihlásí ke studiu na trenéra ! Bože můj, Honzo, to je ztráta času!!! Zkuste se jenom tak podívat, kam to naši profesionální trenéři od Optimistů, 420, 29er a Laserů všech velikostí přivedli. To je naprostá parodie. Tak jestli tě tam budou učit ty stejný specialisti co to naučili tak pěkně současný profi trenéry, tak nějakej posun u Vaší posádky očekávat nelze.

CZE 125 Velký zlepšení proti loňskýmu roku. Dokonce v Polsku po nějaký rozjížďce, když mi beze stopy úcty prudili jsem se byl sám optat – jestli byli někde trénovat. Ve slabém větru tedy už docela dobrý, silný nevyježděnost. Jarní tří-čtyřdenní Garda by s Váma udělala divy. Zkuste to napasovat jako že ženám chcete dopřát Itálii. Naučíte se to co vám teď chybí a krom toho je tam fajn. A napište si Ježíškovi o kosatku Heavy.

CZE 2 Při MČR pro mně trochu zklamání. Ale nejspíš při prvním společném silném poryvovém větru to líp nešlo. Největší výhrady mám opět ke křižníku Aurora. Ta už prostě vystřelila, dejte to konečně do prdele, kupte normální loď a začněte se zlepšovat tím normálním způsobem. Přestat ztrácet čas objevováním slepých uliček a vynalézáním něčeho k ničemu. S běžnou lodí a zápalem co vidím půjdete rychle nahoru. My sice přijdeme o zdroj lecjakého veselí, ale to si najdeme snadno a vy budete normálně závodit.

CZE 5 Na váhu, NEŽRAT! Milan s Láďou, to je fakt už moc. Loď moc pěkně opravili a i takticky ta jízda vypadá dobře. Ale to se nedozvíme, protože s 30 kg nadváhou by měli problém něco jet i Maďaři. Pro nějaký slušný závodění by neměla váha posádky jít moc přes 180 kg. I 190 nějak ještě jde, ale jak to skočí na 200 a víc… S mladým Michalem to třeba v Polsku vypadalo docela dobře, kormidelník je šikovnej. Až potlačí ty hlouposti co jedou na Pirátu – bitva o jedno místo až za hrob a vedle projede pět lodí, tak si určitě výsledkově pomůže. Lepší kosatka tu cestu nahoru výsledkovou listinou taky usnadní. A pak co nejvíc jezdit a jezdit. Ale určitě je CZE 5 na vzestupu.

CZE 48 Fobos a Zdenda. Prima chlápek a veselej společník. Ohledně závodění by bylo super a Zdenkovi bych to moc přál, aby našel někoho nastálo a byl to spíš chlap než ty kamarádky. Určitě maj svoje benefity, to nezpochybňuju ale tahat tu kosatku by šlo asi frajerovi líp. Určitě se dá žít bezva i bez titulu mistra světa, ale ten závod si každej užije líp v nějakejch soubojích a při večírku to celý probere znovu s těma syčákama, co se na vodě celej den honili.

CZE 211 MČR se bohužel úplně nepovedlo, ale jinak jihočeši jedou pěkně. Dobře se orientujou ve větších skupinách a loď ovládaj bezvadně. Vzhledem k okolnostem ( věk, zdraví, fyzický předpoklady ) je pro ně důležitá správná volba regaty a tam jsou schopný jet dobře. Takže Ammersee, Achensee a i jinde. Garda a podobný spíš ne. Je třeba dořešit ty papíry od lodě – to nevím jak. Hlavní je, že je s váma prdel a už se zase těším za rok.

 

Další loď při MČR byla CZE 111. Jen pro tento účel složená posádka ze závodníků z Fireballu a tak tady není co hodnotit. Kluci si vyzkoušeli, jak náročná loď FD ve skutečnosti je a jestli bude nějaký příště, tak že je nutný k tomu přistoupit s větším nasazením – jestli to nemá bejt ostuda.

No a na závěr Hectorova loď. Tady nic psát asi nemusím, kluci to mají jako ryze zábavu a nějaký závodní ambice do toho vůbec netahaj. Maj to takhle rádi a tak to tak je.

A pak je tu několik lidí, co MČR nejeli. Ota a jeho CZE 38, podobnej problém co Zdenda Lehečka a tím je kosatník. Taky doporučuju zpomalit tu destrukci ještě nedávno špičkový rakouský lodi proboha. Monika jela pěknej závod v Polsku, během pár rozjížděk byla zpátky a jako by žádnou pauzu neměla. Nakonec její absence na Nechra byla škoda a úplně jsem tomu nerozuměl. Určitě by boje v první desítce pořádně „zahustila“. Pepíka jsme viděli závodit v Polsku, tam mi připadalo že ho jachting těší a baví, tak mi připadá jeden závod do roka trochu málo. Ale je to samo každého volba a asi to tak chce. No a už si vzpomínám jen na Mártyho Záchvěje, toho jsme si užili ale nějak zkráceně ( jestli se nepletu, nějakej brzkej odjezd ) na Lipně a Bobíka. Bobík našel větší zalíbení na Máchově jezeře ve třídě Star než se harcovat od čerta k ďáblu s Dačmenem. Ale protože je to kosatník co patří na hrazdu, tak doufám, že až si pořádně užije všech těch pohárů co ho na Mácháči teď čekaj, tak si zase pořádně zazávodíme na FD.

 

Tak jsem to všechno sepsal, ještě se můžete těšit na další grafomanský vzepjetí až bude zahraniční termínovka a při té příležitosti se dozvíte, jak nachystat celej ten krám FD, aby se dalo vyhrávat. Tak se těšte Trenér